I did I do I've done

 
Jag satte mig och målade. Som sig bör. I torsdags. Jag följer en amerikansk konstnär på instagram och jag tycker hon har en skön stil och hon är så sjuuuukt tekniskt skillad, så tänkte jag att vadfan, man lär sig ju bäst av att imitera! Så det gjorde jag. Jag målade av en målning som hon lagt upp. Blev ganska nöjd och la upp den på instagram (bekräftelsekåt som jag är). Självklart erkände jag motivstölden och länkade till hennes konto. Och vad händer? Hon likear den OCH kommenterar att "This is awesome" och att jag ska "Keep up the good work"(!!!) Jag dog smickerdöden!
 
Här är den i alla fall, lagom fotad, instagrammad och uppfuckad färgmässigt men i alla fall:
 
Damen jag stal ifrån heter Jordan Gentry och finns här http://jgentry.weebly.com/sketches/
Jag gillar mest hennes skisser. Hon har fina målningar också men jag tycker hon utmärker sig i kategorin Sketches.
 
 
Nog om dä nurå.
Sen blevre fredag och i ett desperat försök att fånga Ida innan hon flyr staden så gick jag till Jameson. Som skaffat sig en "hipp" undervåning. Det var en märklig känsla där. Det var så nytt att ingen riktigt bestämt sig för hur man skulle/borde bete sig där. Skulle man vara bajenalkis som på övervåningen eller fanns det faktiskt utrymme för lite hederligt söderhipstrande? Det var tydligen helthelt nyöppnat. Polisen var där tre ggr under samma kväll (utan märkbar anledning utöver den underliga stämningen och den neonblå belysningen) och DJn(?) spelade en blandning av Sommartider, Kung i baren (och dylikt AfterSki-aktigt) till nå Metallica eller vad det heter (skräligt och skramligt). Det var en underlig upplevelse och jag går nog Inte tillbaka.
 
Lockat håret å allt hade jag gjort i alla fall. Helt i onödan kan tyckas.
 
Idag har jag hängt hemma heeela hela dagen med min unge som INTE ska ha feber imorgon. Vi ska nämligen fira in det nya året hemma hos V & J och deras två små. Varav en är pyttebebis som inte bör febersmittas. Men peppar peppar, han har vart feberfri idag i alla fall.
 
Vi har hängt på golvet och lekt med julklapparna hela dagen. Och jag har gjortehär:
 
 
Fotoalbum numero 4 är färdigt. Mitt liv från 2001-2011 (det är ju tio år!) finns nu i bildform innanför svarta pärmar. Great känns det. Å han är ju så SÖT. Måste förbi Åhléns i dagarna och köpa fler album. Argentinaresan kommer ju svälja i alla fall ett-två album.
 
Här bjuckar jag på en bild ifrån den. Eller nja, det är från Bolivia men i alla FALL.
 
 
Con mi hijo en mi rygg, en Potosi. Que altuuuuraaaa! (spanskan som en gång var pockande het på gröten ligger numera och väzer i dödsångest bakom nån hjärncell)
 
 
 
Ahora me voy a la cama. Beso grande en la culita para de las lindas personas que me gustan.
 
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!