Förra åre ni vet

 

2012.

 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut? 

 Jag skrev på ett förstahandskontrakt på en lägenhet. Det är nog det största och viktigaste.  

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?  

Japp!  

Dog någon som stod dig nära?  

 Nej, inte som stod mig nära. Men som stod någon nära som står mig väldigt nära.  

Vilka länder besökte du?  

Bara Spanien, Barcelona. Men det var kung.  

 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?  

Ja, en utbildning som tar mig framåt istället för ett jobb som håller mig på plats.  

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?  

Valborgsmässoafton/första maj när allting var så främmande bekant.  

Vad var din största framgång 2012?  

Att jag är singel och kan vara det utan att få ensamhetsångest hela tiden.

Största misstaget?  

Jag har gjort många små men inga jättestora.

Bästa köpet?  

Fleecefodrade strumpbyxor. Jag hatar verkligen att frysa.  

Gjorde någonting dig riktigt glad?  

Ture. Alla underbara bästa kommentarer och kramar och pussar.  

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?  

Somebody that I used to know - Gotye, Miss Li- 1:a gången

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?  

Gladare tror jag. Hellre halloumi ensam än gröt tillsammans. Samtidigt sjukt mer ledsen på samhället och

människorna runt omkring oss.

Vad önskar du att du gjort mer?

 Tränat och levt mer hälsosamt. Målat mer.  

Vad önskar du att du gjort mindre?  

Svullat, deppat, surat och tjurat, haft prestationsångest.  

Blev du kär i år?

 Ja det kan man väl kanske säga.

Favoritprogram på TV?

 Torka aldrig tårar utan handskar, Historieätarna, Girls och Game of Thrones  

Bästa boken du läste i år?

 Erica Jongs Rädd att flyga. Så jäkla bra!  

Största musikaliska upptäckten?  

Lana Del Rey. Helt klart.  

Något du önskade dig och fick?  

En perkulator i julklapp, så nu dricker jag äntligen riktigt kaffe på morgonen. Jäs.  

Något du önskade dig och inte fick?  

A, en eltandborste.  

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

 Drack vin och käkade hämtpizza med ett tiotal kompisar. Det var fint.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

 Ja, lite extra cash eller att någon erbjudit mig ett sjukt bra betalt extrajobb så jag hunnit måla mer.  

Vad fick dig att må bra?  

Mina obeskrivligt bra jävla kompisar. Världens bästa lilla person som just nu ligger och snarkar några meter från mig. Att lyckas borra i betong.

Vilken kändis var du mest sugen på?  

Mother of dragons och Khal Drogo. Tillsammans.

Vem saknade du?  

Johanna som bor för mycket i Umeå hela tin.  

De bästa nya människorna du träffade?  

Åh, javeeene. Men flera stycken som e jäkla bra. Paulina tillexempel.  

Mest stolt över?  

Att jag kommit över min singelpanik.

Högsta önskan just nu?

 Att jag ska få ihop mina arbetsprover och komma in på konstskola till hösten. Dör annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!