Skämsigt.

En kul grej som hände förra veckan, är att jag hittade mina gamla dagböcker från när jag var sisådär 14-18 år. Skrev nästan varje dag ett tag.
 
Läste igenom dem allihop. Bitvis satt jag bara och skämdes över hur skämsig, naiv och lost jag var i mina yngre dagar. Skämdes över vad jag la min energi på, vad jag gjorde istället för att plugga/vara i skolan, att jag var så obeskrivligt omedveten om världen utanför mitt lilla jag.
 
 
Något som var rätt kul att läsa var alla ingående detaljer om mina vänners förehavanden som mitt fjortonfemtonåriga jag tyckte var viktigt att få ner i skriftlig form. Skämsighetsvarning för er också, ska ni veta. Ni som kände mig då! Dessa böcker har jag dock (i en av dem) testimenterat till min goda vän C. Som för övrigt även skulle få ärva alla mina kläder och dela dom systerligt med vår vän J. Det var av största vikt ja. Savannbyxor å hela kittet.
 
 
Dagbokskuriosa:
En gång tappade jag bort min dagbok i en påse på tunnelbanan mot Norsborg. Vi blev jävligt stressade, mina vänner och jag (av ovanstående anledning). Min skola fick ett samtal av en man som hittat min påse (som även innehöll papper med skolans namn på). Jag kom på så sätt i kontakt med min ädle upphittare och begav mig till Alby för att möta upp honom och tacksamt mottaga mina dyrgripar. Han var av äldre upplaga och mycket mån om att jag skulle förstå hans goda gärning i att återlämna min lilla påse. Han lämnade högtidligt över den med ord i stil med "Nu när jag gjort detta för dig, så vill jag att du ska göra detta för mig (konstpaus). Jag vill att du ska läsa igenom den här boken och tänka över valen du gör i ditt liv". Nervöst tackade jag för den lilla boken han överlämnade och pep iväg ner till tunnelbanan. Jajamän. Det var religös propaganda i dess finaste form. Direkt från Vakttornet och Livets ord. Den handlade om Ungdomar på glid. Om det fruktansvärda i sex före äktenskapet. Om ungdomar och alkohol, ungdomar och droger. Om ett det orena liv jag redogjort för i min dagbok helt enkelt. Jag och C låg i en liten skrattande hög och läste högt för varandra. Sen gick vi nog på hemmafest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!